دکتر ایمان روغنی / تزریقات زیبایی / تزریق فیلر بینی استخوانی برای چه کسانی مناسب است؟
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

تزریق فیلر بینی استخوانی برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق فیلر بینی استخوانی که به آن رینوپلاستی غیر جراحی نیز گفته می‌شود یک عمل زیبایی است که برای تغییر شکل و کانتور بینی، بدون نیاز به جراحی تهاجمی استفاده می‌شود. این تکنیک شامل تزریق فیلر به نواحی خاصی از بینی است تا ظاهر آن بهتر شده و عیوب جزئی اصلاح گردد. در این مقاله، درباره روش تزریق فیلر برای بینی‌های استخوانی، مزیت‌های تزریق فیلر، افرادی که کاندید مناسبی برای این درمان هستند، صحبت می‌کنیم. علاوه بر این، موارد منع مصرف را بیان می‌کنیم.

تزریق فیلر بینی استخوانی

روش تزریق فیلر بینی استخوانی

تزریق فیلر برای بینی‌های استخوانی  توسط متخصصان پوست یا جراحان پلاستیک انجام می‌شود که آموزش‌های تخصصی زیبایی‌شناسی صورت را دیده‌اند. روش به طور کلی این مراحل را دنبال می کند:

1. مشاوره: اولین گام شامل مشاوره با بیمار برای صحبت در مورد نتیجه مورد نظر و ارزیابی مناسب بودن استفاده از این روش است. پزشک ساختار بینی، وضعیت پوست و سابقه پزشکی بیمار را ارزیابی می‌کند تا مطمئن شود که این روش برای فرد مناسب است.

2. بی حسی: قبل از تزریق، از بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌شود تا دردی احساس نشود.

3. تزریق: با استفاده از یک سوزن یا کانولای ظریف، پزشک مقدار کمی از فیلر پوستی را به نواحی خاصی از بینی مانند پل، نوک یا پشت بینی تزریق می‌کند. ماده پرکننده مورد استفاده معمولا یک محصول مبتنی بر اسید هیالورونیک است.

4. شکل‌دهی: پس از تزریق، پزشک به آرامی فیلر را ماساژ می‌دهد تا به شکل مورد نظر برسد. این مرحله به تخصص نیاز دارد تا نتیجه طبیعی به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی صورت

مزیت‌های تزریق فیلر بینی استخوانی

1. غیر جراحی: یکی از مزیت‌های تزریق فیلر استخوانی این است که جایگزینی برای جراحی بینی باز است و خطرات این نوع جراحی و نیاز به دوره طولانی برای بهبودی را ندارد.

2. سریع و راحت: تزریق فیلر برای بینی استخوانی، روش سرپایی است و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. برخلاف جراحی بینی که نیاز به بیهوشی عمومی و دوره نقاهت طولانی‌تری دارد، تزریق فیلر این امکان را به شما می‌دهد که بلافاصله فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرد.

3. نتایج فوری: یکی دیگر از مزیت‌های تزریق فیلر استخوانی این است که نتایج بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است. شما می‌توانید تغییرات بینی را فوری مشاهده کنید.

4. برگشت پذیر: فیلرهای مورد استفاده در تزریق فیلر برای بینی استخوانی موقتی بوده و بعد از گذشت مدتی  قابل برگشت به حالت اولیه هستند. در صورتی که از نتیجه تزریق راضی نباشید بعد از گذشت مدت زمانی، بینی به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

مزیت_های تزریق فیلر بینی استخوانی

تزریق فیلربینی استخوانی برای این افراد مناسب است

تزریق فیلر برای بینی استخوانی برای افرادی مناسب است که تمایلی برای انجام عمل جراحی ندارند.

1. افراد با عدم تقارن بینی: تزریق فیلر برای بینی استخوانی می‌تواند به اصلاح عدم تقارن های جزئی مانند انحراف تیغه بینی یا پل ناهموار کمک کند.

2. افراد با قوز پشتی: این روش می‌تواند ظاهر قوز پشتی را با افزایش حجم در نواحی اطراف کاهش دهد و ظاهرصاف‌تری ایجاد کند.

3. افرادی که دارای پل بینی صاف هستند: تزریق فیلر استخوانی برای افرادی که دارای پل بینی صاف هستند، مناسب است.

4. افرادی که نوک بینی آویزان دارند: با تزریق مناسب فیلرها، پزشک می‌تواند نوک بینی افتاده را بالاتر برده و اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: تزریق ژل بینی

تزریق فیلر استخوانی برای این افراد مناسب نیست

  1. افراد با ناهنجاری‌های شدید بینی:  افرادی که دارای ناهنجاری‌های شدید بینی هستند استفاده از این روش برای آنان مناسب نیست.

2. زنان باردار یا شیرده: ایمنی پرکننده‌های پوستی در دوران بارداری یا شیردهی به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است، بنابراین توصیه می‌کنیم از این روش در این دوره‌ها خودداری کنید.

2. افراد مبتلا به عفونت فعال یا بیماری‌های پوستی: اگر عفونت فعال یا عارضه پوستی در ناحیه تحت درمان دارید، توصیه می‌کنیم این تزریق را تا زمانی که مشکل برطرف نشده است انجام ندهید. تزریق فیلر به پوست عفونی یا ملتهب می‌تواند شرایط را بدتر کند یا منجر به عوارض شود.

3. افراد مبتلا به اختلالات خونریزی یا داروهای رقیق کننده خون: در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی یا کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند ممکن است خطر کبودی، خونریزی یا سایر عوارض در محل تزریق  افزایش پیدا کند.

4. کسانی که سابقه واکنش‌های نامطلوب به پرکننده‌های پوستی دارند: اگر قبلا واکنش‌های آلرژیک یا عوارض ناشی از تزریق فیلر پوستی  داشته‌اید، بهتر است به دنبال روش جایگزین باشید.

5. افرادی که دنبال تغییرات زیاد هستند: تزریق فیلر بینی استخوانی می‌تواند عیوب جزئی را برطرف نموده و تغییرات اندکی ایجاد کند. اگر انتظارتان غیر واقعی است یا تمایل به تغییرات زیادی دارید باید به دنبال روش جراحی باشید.

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر بینی گوشتی

تزریق فیلر استخوانی برای این افراد مناسب نیست

​نتیجه‌گیری

تزریق فیلر بینی استخوانی که با نام رینوپلاستی غیر جراحی نیز شناخته می شود، شامل تزریق فیلرهای پوستی به بینی برای تغییر شکل آن است. افرادی که به دنبال ایجاد تغییرات جزئی و اندک در بینی خود هستند، می‌توانند از این روش برای بهتر کردن ظاهر بینی خود استفاده کنند.

سوالات متداول

دکتر ایمان روغنی

دکتر ایمان روغنی

جراح و متخصص پوست و مو، زیبایی و لیزر

عضو آکادمی متخصصین پوست آمریکا و اروپا و انجمن متخصصین پوست ایران می باشد و همیشه در تلاش برای کسب علوم و فنون جدید و بروزرسانی اطلاعات و تجهیزات روز دنیا بوده است و به این منظور سفرهای متعددی به کشورهای پیشرفته داشته و در سمینارها و کنگره های تخصصی پوست و مو از جمله EADV و IMCAS و… شرکت کرده است.
بیشترین زمینه تبحر و فعالیت دکتر روغنی در تشخیص و درمان کلیه بیماری های پوست و مو و ناخن، انجام تخصصی کلیه لیزرهای پوستی، جوانسازی، هایفوتراپی و انجام کلیه جراحی های زیبایی مانند تزریق بوتاکس، ژل، چربی و نانوفت، لیفت با نخ، زاویه سازی، جراحی پلک، کرایوتراپی، درمان تخصصی زگیل های تناسلی، سابسیژن و درمان اسکارهای آکنه به روش نوین و اختصاصی خودشان، کاشت مو و ابروی طبیعی می باشد.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =