دسته: مو
بازدید: 3897

PM17

شامپوها در ریزش مو یا جلوگیری از آن تأثیری ندارند. شایع‌ترین علت ریزش مو علت هورمونی و ژنتیک در زنان و مردان می باشد. مدل ریزش موی مردانه، در زنان هم رخ می‌دهد اما بر خلاف مردان، در زنان به ندرت باعث طاسی می‌شود و در درجات پایین موها کم پشت و تنک می‌شوند.

این نوع ریزش مو از سن بلوغ آغاز می‌شود و موهای جلوی سر دچار ریزش می‌شود. این نوع ریزش مو درمان قطعی ندارد. داروهای خاصی وجود دارد که برای مردان تجویز می‌شود اما با شرایط خاص می‌توان آن را برای زنان هم تجویز کرد. در این روش حدود 40 درصد ریزش موها قابل درمان است البته دوره درمان به وسیله این داروها طولانی و از سه ماه تا چند سال است.

در حال حاضر هیچ درمانی در دنیا وجود ندارد که ریزش موی نوع مردانه را به صورت قطعی درمان کند و روش‌های درمان تنها آن را کاهش می‌دهد. افراد مبتلا به این عارضه باید زودتر به پزشک مراجعه کنند تا امکان استفاده از درمان بیشتر فراهم شود.PM18

ریزش موی نوع تلوژن (ریزش موی کلی سر) بر اثر کم خونی، اختلال در کارکرد تیروئید، استرس، شیردهی، زایمان، سوء تغذیه، مصرف برخی داروها و مکمل‌ها نیز ممکن است به وجود آید. مدل سکه‌ای از دیگر انواع ریزش مو است که موجب می‌شود یکباره بخشی از موهای سر یا صورت دچار ریزش شود. علت این عارضه به صورت قطعی مشخص نیست اما استرس بر تشدید آن تأثیرگذار است. این بیماری مسری و واگیر‌دار نیست و بعد از درمان ممکن است دوباره تکرار شود.

بیماری‌های مختلف از جمله روماتولوژی و مفصلی، شیمی درمانی، قارچ‌های سر به ویژه در کودکان نیز از جمله عوامل ریزش مو هستند. کندن مو توسط فرد عصبی و در دختران شایع‌تر است که این عوامل نیز می‌تواند موجب ریزش مو شود. تمام علل ریزش مو به جز علت ارثی و ژنتیک قابل درمان است.

در مواردی که علل ریزش مو ارثی و ژنتیکی باشد تنها راه چاره کاشت مو می باشد. خوشبختانه امروزه کاشت مو بسیار متبحرانه در کشور ما انجام می شود و به راحتی می توان از این معضل که گاهی منجر به کاهش اعتماد به نفس افراد و نارضایتی وی از خود می گردد، پایان داد.

پیاده سازی و پشتیبانی : گروه طراحی وب گستران پارسیان